25 Eylül 2012 Salı

Açıklama

Yavuz Saltık’ın yaptığı açıklamalar üzerine BMN yöneticisi ve olayın dolaylı yoldan tarafı olduğum için bir açıklama yapma ihtiyacı hissettim.

Biliyorum çoğunuzun önceliği Trabzonspor ve ne gruplarla ne de oluşumlarla ilgili değilsiniz. Bu yüzden gerek twitter ortamında gerekse diğer ortamlarda çeşitli grup ve kişilerin birbirlerini suçlamaları ve ortaya attığı iddialar canınızı sıkıyor ve daha da önemlisi sizi ilgilendirmiyor.

Ben de açıkçası kişilerle uğraşmaktan ziyade Trabzonspor için ne yapılabilirin peşinde olan bir kişi olarak aynı duygu ve düşüncelere sahibim. Yakın bir geçmişe kadar da 3 Temmuz sürecinden bu yana Trabzonspor için elimden gelen mücadeleyi bireysel olarak sürdürdüm.

Daha sonra bu mücadeleye destek veren çeşitli kişi ve kurumlarla birlikteliklerim oldu ve asıl amacım olan Trabzonspor’un çalınan şampiyonluğunu geri alabilmek adına kendi aklım ve bilgim çerçevesinde çalışmalarım oldu. Bunların büyük bir kısmını oluşturan mail kampanyalarına verdiğiniz destekle de bu çalışmalar amacına ulaşmış oldu.

Bunun yanında gerek bu davada mücadele eden kişilerle gerekse BMN kadrosuyla yakınlaşmam sonucunda reklamını yapmayı hiçbir zaman uygun bulmadığım değişik işler içinde de bulundum ve bu dönemde yalnız başına mücadele vermenin zorluğunu gören bir kişi olarak gerek kişilerin gerekse BMN’nin  yanında olmaya bana ihtiyaç duyulduğu zaman da hizmet etmeye çalıştım ve kendimi görüş olarak yakın hissettiğim BMN’de de yöneticiliğe başladım.

Bu açıklamayı da Yavuz Saltık’ın gerek Ahmet Badur gerekse Metin Külünk hakkında ortaya attığı iddialara kendi penceremden açıklık getirmek amacıyla yapıyorum.

Yavuz Saltık’la tanışmam BMN yönetimiyle tanışmamdan önceye dayanır. Kendisiyle tanışıklığımız twitter üzerinden olmuştur ve mail ve telefon yoluyla da temasımız olmuştur. Gerek noter aracılığıyla çekilen ihtarnamelerde gerek olayın başındaki planlamalarda fikir alış verişinde bulunduk.

Şimdi size bu olayın çıkış noktasını ve kendi adıma bire bir yaşadığım ve gördüklerimi  maddeler halinde aktaracağım.
1.       Yaz başında ortak bir tanıdığımız vasıtasıyla Yavuz Saltık’ın çeşitli eylemler için TS kulübü adına organizatörlük yaptığını ve kulübün ayırmış olduğu bütçeyi kendisinin idare ettiği bilgisini aldım. Bunun üzerine yine bu tanıdığımızın yanında Yavuz Saltık’a telefon açtım. Kendisine Avrupa’daki gazetelerde ilan vermemizin yararımıza olacağını bütçe uygunsa benim bu görevi üstlenebileceğimi ve Avrupa’ya gidip gerekli çalışmaları yapabileceğimi söyledim. Yavuz Saltık da bana evet kulübün tahsis ettiği paranın bitmek üzere olduğunu ve çeşitli faaliyetlerde kullanıldığını iletti.
2.       Yavuz Saltık’ın twitter’da Ahmet Badur’a ithafen dile getirdiği ‘Ahmet Badur benim için TS’dan para alıyor, eylemcilere de bu yönde para dağıtılıyor’ iddiası ASILSIZDIR.
3.       Ahmet Badur ve Metin Külünk’e böyle bir bütçeden söz eden ve bu bütçenin de Yavuz Saltık tarafından yönlendirildiğini söyleyen kişi benim. Ama hiçbir zaman ve hiçbir yerde Yavuz Saltık bu parayı kendine alıyor ya da eylemlere gelenlere dağıtıyor gibi bir beyanım olmadığı gibi Ahmet Badur’un da bu yönde bir ithamı YOKTUR.
4.       Yavuz Saltık da twitter’daki yazılarında bu söylediğimi ajans yoluyla paralar dağıtıldı şeklindeki tweetiyle onaylamıştır.
5.       Ahmet Badur’un bu konuda yazdığı özel mesajları da Ahmet’ten rica ettim ve tarafıma gönderdi. Orada da bu yönde bir itham yok. Ahmet orada bu tür organizasyonlara önceden TS kulübünün sponsor olduğunu, BMN’nin ise kendi kaynaklarıyla eylem yaptığını soruyu soran arkadaşa anlatıyor.
6.       Atılan mesajların başını dikkate almadan sadece belli bir bölümü üzerinden yorum yapmak DOĞRU DEĞİLDİR.
7.       Her hangi bir BMN yöneticisinin Yavuz Saltık’ın kendi cebine para attığına ya da eylemlere katılanların para aldığına dair bir yorum, mesaj ya da açıklaması YOKTUR.
8.       Bu tür iddiaları ortaya atanlarını ispat etmeye davet ediyorum. Şayet edemezlerse gerekli mercilerde gerekli makamlar tarafından ispat etmeleri istenecektir.

Son olarak ben Ender Kuyumcu ve tanıdığım bütün BMN yöneticileri açık yüreklilikle diyoruz ki; TS adına isteyen istediği eylemi yapabilir, isteyen istediği kişi ve kurumla hareket edebilir, bu tamamen kişilerin kendi hür ve özgür kararıdır ama BMN’ye çeşitli eylemlere neden katılmadığı, bu eylemler hakkında görüşleri artık sorulmasın. BMN destek vermesi gerektiğini düşündüğü eylemlere destek veriyor, bunun yanında da BMN olarak da sosyal sorumluluk ve TS özelinde kendi kaynaklarıyla çeşitli faaliyetlerde bulunuyor. Bu durum bundan sonra da bu yönde devam edecektir.

Saygılarımla,
Ender Kuyumcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder